News

Posłowie apelują o zakończenie jednosłownych ocen w Ofsted

Autor Sylwia Szczepańska
Sylwia Szczepańska29.01.20245 min.
Posłowie apelują o zakończenie jednosłownych ocen w Ofsted

Posłowie wzywają do zakończenia stosowania jednowyrazowych ocen w inspekcjach szkół przeprowadzanych przez urząd Ofsted. Jednowyrazowe określenia takie jak "niewystarczająca" czy "wymagająca poprawy" dodają stresu i mogą mieć tragiczne skutki, o czym świadczy niedawna śmierć dyrektorki Ruth Perry. Członkowie parlamentu wezwali do zmiany systemu oceny, aby inspekcje bardziej koncentrowały się na obszarach do poprawy i lepiej uwzględniały perspektywę nauczycieli, uczniów i rodziców. Nowy szef Ofstedu ma teraz okazję do zresetowania relacji z sektorem edukacji i wprowadzenia reform, na które czekają wszyscy zainteresowani.

Posłowie za zmianą systemu oceny szkół

Posłowie wzywają do reformy systemu oceny szkół prowadzonego przez urząd Ofsted. Obecnie szkoły otrzymują jednowyrazowe oceny takie jak "niewystarczająca" czy "wymagająca poprawy" po przeprowadzonych inspekcjach. Jednak według członków parlamentu takie określenia są zbyt uproszczone i powodują dodatkowy stres wśród kadry pedagogicznej.

Posłowie argumentują, że inspekcje powinny się bardziej koncentrować na konkretnych obszarach wymagających poprawy zamiast wydawać ogólnikowe oceny. Stwierdzają również, że szkoły nie powinny być automatycznie oceniane jako "niewystarczające" z powodu drobnych uchybień w kwestii bezpieczeństwa uczniów.

Raport parlamentarnej komisji edukacji wzywa urząd Ofsted do znalezienia alternatywy dla jednowyrazowych ocen we współpracy z ministerstwem edukacji. Zmiana systemu oceny szkół może nastąpić jedynie na poziomie legislacyjnym.

Członkowie komisji argumentują, że obecny system inspekcji, który nakłada drastyczne konsekwencje na szkoły ocenione jako "niewystarczające", jest zbyt restrykcyjny. Ich zdaniem szkoły powinny mieć szansę na szybką poprawę zanim zostaną poddane radykalnym działaniom naprawczym.

Śmierć dyrektorki Ruth Perry przyspieszyła dyskusję o zmianach

Debata na temat reformy systemu oceny szkół nasiliła się po tragicznej śmierci dyrektorki szkoły podstawowej Ruth Perry. Jej szkoła została oceniona przez Ofsted jako "niewystarczająca" po inspekcji, która według świadków była prowadzona w sposób "nieuprzejmy i zastraszający".

Koronera stwierdziła, że ocena wydana przez Ofsted przyczyniła się do samobójczej śmierci pani Perry. Po jej śmierci pojawiły się liczne apele o reformę systemu, tak aby inspekcje uwzględniały presję, pod jaką pracują dyrektorzy i nauczyciele.

Ofsted przeprosił za swoją rolę w tej tragedii i obiecał przegląd procedur. Jednak wielu ekspertów uważa, że to za mało i niezbędne są głębsze zmiany całego systemu, na czele z odejściem od jednowyrazowych ocen.

Członkowie parlamentu chcą reformy inspekcji

Choć w sektorze edukacji panuje zgoda co do potrzeby niezależnego nadzoru nad szkołami, to relacje z urzędem Ofsted są coraz bardziej napięte. Raport komisji edukacji stwierdza, że zaufanie do tej instytucji jest "niepokojąco niskie".

Dlatego posłowie liczą, że objęcie stanowiska głównego inspektora przez Sir Martyna Olivera stanowi "kluczową szansę" na odbudowanie relacji i zresetowanie działalności Ofstedu.

Jak wynika z raportu, najmocniej krytykowanym aspektem inspekcji są właśnie jedno- lub dwuwyrazowe oceny wydawane szkołom. Posłowie chcą, aby Ofsted znalazł alternatywę przy współpracy z ministerstwem.

„Zdecydowana większość w sektorze edukacji chce mocnych mechanizmów rozliczalności w szkołach, ale jednowyrazowe oceny dodają niepotrzebnego stresu i powinny zostać zastąpione” - poseł X, członek komisji edukacji.

Rodzice i nauczyciele również domagają się zmian

Nie tylko politycy dostrzegają potrzebę reformy nadzoru nad szkołami. Także rodzice i nauczyciele apelują o większą empatię i zrozumienie ze strony inspektorów.

  • Rodzice podkreślają, że jednowyrazowe oceny są krzywdzące i piętnują całą szkołę, nawet jeśli dotyczą tylko wybranych obszarów.
  • Nauczyciele akcentują ogromną presję, pod jaką pracują, i oczekują od inspektorów wsparcia, a nie krytyki.

Związki zawodowe nauczycieli przyjęły raport komisji edukacji z zadowoleniem, ale podkreślają, że zmiany systemu oceny szkół to dopiero początek koniecznych reform.

Szef Ofstedu Sir Martyn Oliver będzie musiał wziąć pod uwagę te głosy, aby poprawić wizerunek instytucji i odbudować zaufanie w sektorze edukacji. Posłowie liczą, że uda mu się wypracować nowy, bardziej partnerski model nadzoru pedagogicznego.

Czytaj więcej: Młodzi autorzy z Derry przełamują mity i stygmatyzację związaną z niepełnosprawnością

Podsumowanie

Posłowie apelują o zakończenie jednosłownych ocen w Ofsted

W artykule omówiono apel posłów o reformę systemu oceny szkół przeprowadzanego przez Ofsted. Obecnie szkoły otrzymują po inspekcjach jednowyrazowe oceny, które ich zdaniem są zbyt uproszczone i stresujące. Posłowie chcą, aby inspekcje bardziej koncentrowały się na konkretnych obszarach do poprawy, a nie wydawały ogólne werdykty.

Kluczowym momentem była tragiczna śmierć dyrektorki Ruth Perry, której szkoła otrzymała najniższą ocenę. Incydent ten unaocznił negatywne skutki restrykcyjnego systemu i przyspieszył dyskusję o reformie. Raport parlamentarnej komisji wzywa do znalezienia alternatywy dla jednowyrazowych ocen we współpracy z ministerstwem.

Relacje Ofstedu z sektorem edukacji są napięte, dlatego nowy szef inspektoratu ma szansę je zresetować. Nauczyciele i rodzice również apelują o większą empatię inspektorów i zrozumienie presji, pod jaką pracują szkoły. Cały sektor oczekuje głębokich zmian systemu nadzoru pedagogicznego.

Podsumowując, artykuł pokazuje zgodny głos ekspertów za odejściem od jednowyrazowego modelu oceny szkół, który powinien zostać zastąpiony bardziej konstruktywnym i partnerskim nadzorem.

Oceń artykuł

rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
rating-fill
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Maple Wyrażenia algebraiczne - Podstawy i zastosowania
  2. Pracownicy SQA rozpoczynają strajk z powodu sporu płacowego
  3. Pomoc dla rodzin w Bedford - świąteczne paczki żywnościowe
  4. Blat z konglomeratu do łazienki - sprawdź jak wybrać blat idealny na wyposażenie Twojej łazienki
  5. Argumenty funkcji i wartości - co to jest argument w funkcji i jak go wykorzystać?
Autor Sylwia Szczepańska
Sylwia Szczepańska

Witajcie! Jestem Sylwia i wierzę, że nauka może być fascynująca i dostępna dla każdego. Tutaj znajdziesz inspirujące materiały, które pomogą Ci poszerzyć horyzonty i rozwijać swoje umiejętności. Wprowadzam Cię w świat naukowych odkryć, podpowiadam, jak skutecznie uczyć się i dzielę się ciekawymi faktami. Razem będziemy eksplorować możliwości nauki i odkrywać, jak zdobywać wiedzę w sposób przyjemny i efektywny.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły