Edukacja

Jak sprzedawać na Amazon: wyjaśnienie krok po kroku

Autor Antoni Sadowska
Antoni Sadowska13.03.20245 min.
Jak sprzedawać na Amazon: wyjaśnienie krok po kroku

W dzisiejszych czasach wiele osób szuka łatwych sposobów na uzyskanie głównego i dodatkowego dochodu. W Internecie jest mnóstwo opcji, zarówno tych, które naprawdę działają, jak i tych, które są wysoce wątpliwe. Lista ta może zaczynać się od wypełniania różnych ankiet po próbę trafienia jackpota z pomocą kasyna. I jeśli pierwsza jest dobrze znaną i sprawdzoną metodą, to o tej drugiej, zanim staniesz się zapalonym graczem, powinieneś przynajmniej dokładnie poznać wszystkie niuanse. Adres w tym przypadku tylko do oficjalnych źródeł lub stron partnerskich. Na przykład ocena e kasyna bardzo prosto i przystępnie opisuje wszystkie niezbędne informacje dla przyszłych graczy. Ale w tym artykule dowiesz się o zarabianiu pieniędzy na Amazon. Jak więc właściwie zacząć sprzedawać na Amazon?

Jak zarejestrować się w Amazon: instrukcje krok po kroku

Rejestracja w Seller Central jest darmowa i można ją przeprowadzić w zaledwie kilku krokach. Aby proces przebiegał sprawnie, będziesz potrzebował ważnego dokumentu tożsamości, karty płatniczej i odpowiednich danych związanych z firmą:

Proces identyfikacji. Amazon prawdopodobnie poprosi Cię o samodzielne przesłanie wymaganych danych identyfikacyjnych. Możesz to zrobić w zakładce "Strona główna" >> "Ustawienia" >> "Informacje o koncie sprzedawcy" >> "Dane identyfikacyjne". Znajdziesz tam listę wszystkich brakujących dokumentów i możesz je przesłać bezpośrednio za pomocą funkcji przesyłania. Dokumenty te obejmują potwierdzenie adresu i kopię rejestracji firmy.

Dostarczenie informacji prawnych kupującym. Podobnie jak w przypadku własnej strony internetowej, publicznie dostępne teksty prawne powinny być również dostępne podczas sprzedaży za pośrednictwem Amazon. Obejmuje to dane wyjściowe marki, politykę prywatności, warunki sprzedaży i politykę zwrotów. Ponieważ informacje te opierają się na wytycznych Amazon, w Internecie dostępnych jest wiele gotowych przykładów, które można po prostu wkleić, kopiując i wklejając.

Ustawienia wysyłki. Istnieją dwa sposoby wysyłki produktów na Amazon. Albo sprzedajesz za pośrednictwem FBM i sam wysyłasz swoje produkty, albo uczestniczysz w programie FBA. W tym przypadku Amazon zajmuje się tą częścią. Jedną z zalet FBA jest to, że możesz oferować swoje produkty bezpośrednio z Prime Shipping i nie musisz martwić się o przechowywanie, pakowanie i wysyłkę. Warunki FBA są również znacznie tańsze niż wysyłanie za pośrednictwem zwykłych dostawców usług, takich jak DHL.

Jak zarejestrować swoją markę na Amazon

Rejestracja znaku towarowego nie jest obowiązkowa, ale jest zalecana. Jeśli sprzedajesz przedmioty na Amazon, w większości przypadków odbywa się to pod własną marką lub znakiem towarowym, który jest również wyświetlany na opakowaniu i produkcie w postaci logo marki. Sprzedaż bez rejestracji znaku towarowego ma wiele wad i oznacza utratę dużego potencjału w dłuższej perspektywie.

Po zatwierdzeniu i oficjalnym zarejestrowaniu znaku towarowego można zarejestrować go w Amazon. Amazon ma do tego własną platformę - Amazon Brand Registry. Możesz zarejestrować swój znak towarowy, klikając Zarejestruj nowy znak towarowy. Aby to zrobić, będziesz potrzebować numeru rejestracyjnego i co najmniej jednego zdjęcia produktu lub opakowania, które wyraźnie pokazuje markę. Jeśli produkt nie został jeszcze zaimportowany, możesz zrobić zdjęcie złotej próbki lub poprosić producenta o odpowiednie zdjęcia. Po zakończeniu tego kroku i zatwierdzeniu brandingu przez Amazon, można go wreszcie uruchomić.

Jak utworzyć kartę produktu w sklepie Amazon

Istnieje wiele różnych ustawień w zakładce oferty. Ważna jest tutaj data rozpoczęcia oferty (kiedy przedmiot będzie sprzedawany) oraz metoda wysyłki. Czyli to, czy chcemy uczestniczyć w programie FBA. W tej sekcji można również wprowadzić bardzo szczegółowe informacje o produkcie, takie jak informacje o bateriach lub innych komponentach technicznych. W tym miejscu ważne jest, aby przekazać klientom jak najwięcej informacji. Sekcja zdjęć produktów jest stosunkowo oczywista.

W sekcji opisu produktu ważne jest, aby napisać tekst sprzedażowy do 2000 znaków.

Cechą charakterystyczną produktu są tzw. znaczniki. Jest to 5 krótkich, pięknie sformułowanych tekstów, które uwzględniają najważniejsze słowa kluczowe. Teksty powinny być mniej więcej tej samej długości i nie powinny przekraczać 200 znaków.

Jak wybrać odpowiednie słowa kluczowe w Amazon

Liczba bajtów jest ograniczona, należy starannie dobierać słowa kluczowe i sortować je tak, aby jak najwięcej fraz mogło być objętych poszczególnymi słowami kluczowymi. Oznacza to, że jeśli "wyciskarka do czosnku", "wyciskarka do czosnku ze stali nierdzewnej", "stalowa wyciskarka do czosnku" i "stalowa wyciskarka do czosnku" są najważniejszymi wyszukiwanymi hasłami, to wystarczy wpisać "wyciskarka do czosnku ze stali nierdzewnej" dla tych kombinacji.

Jak przesłać produkt do Amazon

Zanim produkt będzie mógł być sprzedawany za pośrednictwem FBA, musi zostać wysłany do magazynu Amazon. Aby to zrobić, należy utworzyć zlecenie wysyłki w Centrum Sprzedawcy. W tym celu ważne jest menu zapasów. W sekcji Zarządzanie zapasami można organizować, edytować i uzupełniać istniejące oferty.

Jak wysyłać faktury do klientów

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, nadszedł czas, aby skonfigurować narzędzie do fakturowania. Jako sprzedawca jesteś zobowiązany do wystawiania faktur wszystkim swoim klientom. Obejmuje to cenę produktu i podatek od sprzedaży wymieniony osobno. Dzięki narzędziu do fakturowania możesz zautomatyzować ten proces, a następnie nie będziesz musiał martwić się o nic więcej. Wszystkie zamówienia, w tym dane klientów, są wysyłane za pośrednictwem interfejsu, w którym faktura jest automatycznie tworzona i wysyłana w formacie PDF.

Podsumowanie

Założenie własnego sklepu Amazon wiąże się z szeregiem zadań. Jest to świetna okazja inwestycyjna w 2024 roku. Jednak dzięki instrukcjom zawartym w tym artykule jest całkiem jasne, co należy zrobić, a poszczególne kroki można odhaczyć w krótkim czasie. Następnym krokiem jest uruchomienie jak największej liczby produktów pod jedną marką i zwiększenie sprzedaży.

Bez względu na to, jak dobrze radzisz sobie na koncie sprzedawcy, jeśli jakość produktu nie jest na równi, nie masz szans na utrzymanie się na rynku w dłuższej perspektywie. Recenzje mają duży wpływ na zainteresowanie zakupowe klientów. Kto kupiłby produkt ze średnią oceną trzech gwiazdek, gdy istnieje wiele alternatyw z lepszymi recenzjami?

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Maple Wyrażenia algebraiczne - Podstawy i zastosowania
  2. Luton: Polka ciężko poparzona kawą powraca do zdrowia
  3. Pomoc dla rodzin w Bedford - świąteczne paczki żywnościowe
  4. Blat z konglomeratu do łazienki - sprawdź jak wybrać blat idealny na wyposażenie Twojej łazienki
  5. Jak zwiększyć wskaźnik CTR w branży informacyjnej
Autor Antoni Sadowska
Antoni Sadowska

Cześć, jestem Antoni i pasja do edukacji towarzyszy mi od zawsze. Na tym blogu o edukacji i nauce będę dzielić się wiedzą i inspiracjami, które pomogą Ci rozwijać się i odkrywać fascynujący świat nauki. Przeszukuję najnowsze trendy edukacyjne i dostarczam Ci sprawdzone informacje oraz praktyczne wskazówki. Razem będziemy eksplorować różnorodne dziedziny nauki i razem odkrywać, jak rozwijać swoje umiejętności i pasje.

Udostępnij post

Napisz komentarz

Polecane artykuły